Creating Experience Value in Tourism

Article Id
1293
Source site
Turisme øker i omfang og får også økt vitenskapelig oppmerksomhet. Forskere mener at det er viktig å forstå bredden og dybden av kundens oppfattelse av verdien en feriereise gir, i tillegg til årsaker og konsekvenser av opplevelsesverdien.

Turisme øker i omfang og får også økt vitenskapelig oppmerksomhet. Forskere mener at det er viktig å forstå bredden og dybden av kundens oppfattelse av verdien en feriereise gir, i tillegg til årsaker og konsekvenser av opplevelsesverdien.

Boken “Creating Experience Value in Tourism” tar for seg opplevelsesverdi som begrep og fenomen. Opplevelsesverdi skapes av og med turisten, andre gjester og vertskap gjennom interaksjoner. Boken gir et rammeverk for å forstå turistopplevelsen som prosess. Den skiller også mellom viktige ressurser eller årsaker til økt kundeverdi og konsekvenser av opplevd kundeverdi, ut fra fysiske og psykologiske dimensjoner av en feriereise.

Forfatterne Nina Prebensen, Joseph Chen og Muzzafer Uysal er alle knyttet til Opplevelser i nord prosjektet.


Les mer om boken:

http://www.cabi.org/bookshop/book/9781780643489

http://www.amazon.com/Creating-Experience-Value-Tourism-Prebensen/dp/1780643489

http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=1780643489

 

Del:

FacebookLinkedInTwitter

Meld deg på Nordlandsforsknings nyhetsbrev